מקומות לאירועים קטנים

עומדים לתכנן יום הולדת? ואולי מסיבה לחתן או לכלה לעתיד לבוא (מסיבת רווקים או רווקות)? מארגנים אירוע לרגל ברית או בריתה, מחפשים אולם לבת מצווה, או חתונות בוטיק? ודאי יש לכם צורך במקום מתאים. למפגש חברים או לכינוס עסקי לא גדול, לצורך יום כיף באווירה מיוחדת, לכל אלה יש צורך במקום שיתאים לאירוע קטן עם מספר משתתפים מצומצם יחסית. מחפשים מקומות לאירועים קטנים? אלה הדברים שתצטרכו לבדוק כדי למצוא את המקום בדיוק בשבילכם. כאשר אתם מחפשים מקומות שיארחו אירועים קטנים, חשוב להיות מוכנים להכל. באירועים קטנים, כל דבר מורגש ואף פרט לא נזנח. בפעם הבאה שאתם הולכים לאירוע קטן, הסתכלו מסביב. המפיות האלה שמסודרות בצורה מושלמת על השולחנות? מישהו בילה את הבוקר בסידורן. רשימת המוזמנים המעודכנת שבה מחפשים את השם שלכם? מישהו בילה זמן יקר בסידור ודיוק הרשימה.

אין ספק שכל מי שעומד בפני הרמה של אירוע יודע שלצד המהות המרגשת שמאחורי האירוע, גם יש לא מעט חשש לצד רשימת מטלות, וזאת כי כל אחד מבקש להרים אירוע מוצלח, כל אחד מבקש להשאיר את האורחים מרוצים, כל אחד מבקש להיזכר באירוע גם בעוד כמה שנים לצד חיוך גדול וכמובן שכל אחד מבקש תמורה מלאה עבור ההשקעה. אי לכך, אם גם אתם עומדים לקראת הפקה או אפילו אירוע עסקי לקולגות שלכם, ראשית כדאי שתתמקדו באופציה של אולם, וזאת כיוון שבאופן שכזה מראש ניתן להיות רגועים, במיוחד בארץ כמו שלנו בה לא חסרים ימים אביכים, לצד ימים חמים במיוחד אשר מלווים עם רמת לחות גבוהה.

לא משנה אם אתם חוגגים בת מצווה או יום הולדת 16, כאשר בוחרים להרים אירוע באולם, לא צריך לעקוב אחר התחזית באובססיות ולא צריך לכסוס ציפורניים עם כל מעלה שעולה, וזאת כי באולם ניתן ליהנות מטמפרטורה מבוקרת, וגם אם האורחים יבלו זמן רב ברחבה, עדיין ניתן להבטיח שהם לא יחושו מיוזעים, כיוון שבאולם ניתן לשלוט על הכול ולהימנע מהפתעות מיותרות. לצד היתרון הגדול שנוגע לטמפרטורה, יש יתרון משמעותי נוסף שנוגע לבחירה באולם, והפעם נציין שמי שמזמין את אורחיו לחגוג באולם, כבר מייצר הבטחה ואת הרושם הרצוי, וזאת כי האורחים מרגישים שמשקיעים בהם, ולו כי אולם נקשר אל המונחים יוקרה, נוחות ופינוק.

חבילה מבטיחה

עד כה ציינו נוחות וסטטוס, ואילו עתה נציין שגם מבחינת הפן הכספי נמצא שלא פעם משתלם להרים אירועים קטנים בראשון לציון באולם. מדוע? כיוון שבאולם ניתן למצוא חבילת שירותים מקיפה תחת קורת גג אחת. במה מדובר? ובכן ניתן למצוא באולם שירותי קייטרינג, סאונד, תאורה, הגברה, מוסיקה, עיצוב וכדומה, כך שגם אין צורך לתאם בין מספר גופים, גם ניתן להשקיע פחות זמן בבירורים וגם ניתן ליהנות ממחיר הרבה יותר משתלם. מכאן שאם אותו אולם בעל רזומה חיובי, ללא ספק ניתן לאכול את כל העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

פרמטרים שמאחורי אירוע מוצלח

עבור אירוע מוצלח ניתן למצוא מספר פרמטרים עיקריים שעשויים להשפיע ישירות על שביעות הרצון של האורחים, ועל כן נציין שכל עוד יש – אווירה טובה, אוכל מושקע, שירות אדיב, מוסיקה מותאמת ועיצוב מוקפד, הרי שניתן להבטיח הצלחה של אירוע – אם זה יום הולדת 18 או כל אירוע אחר. כאן העת לציין שחשוב לבחור באולם אירועים שעונה על כל אחד מהפרמטרים הנ"ל באופן המקצועי ביותר.

כמה מוזמנים ישתתפו באירוע?

שאלת השאלות שאותה יש לשאול כאשר מחפשים מקומות לאירועים קטנים היא כמה משתתפים צפויים לקחת חלק באירוע. חשוב לא פחות לשאול את עצמכם, האם אתם מחפשים מתחם סגור או שמא מתחם פתוח יתאים לכם יותר.

אירוע קטן יכול לכלול לעיתים כעשרה משתתפים, אולם יש המגדירים אירוע קטן גם ככזה שבו ישתתפו כחמישים או מאה מוזמנים. למעשה, גם מאתיים איש שמשתתפים באירוע אינם הופכים אותו באופן אוטומטי לאירוע גדול. בחתונת בוטיק, למשל, מאתיים מוזמנים בהחלט נחשבים למייצגים אירוע שאיננו גדול במושגים של אירוע מעין זה. חשבו כמה מוזמנים צפויים להגיע, לכל היותר. כך ניתן להתכוונן למתחם בגודל שיתאים לאירוע שלכם, לא פחות ולא יותר. לאחר מכן, ניתן להחליט האם רוצים מתחם סגור, שיכול להיות בית קפה, מסעדה, חדר פרטי במסעדה, אולם כנסים קטן או אולם אירועים גדול. לחלופין, ניתן בהחלט לקחת בחשבון מתחם פתוח – שיכול להיות גן אירועים, מסעדה בעלת חצר לאירועים, מתחם פרטי בקיבוץ וכדומה.

שאלת התקציב והכשרות

לא רק מספר המוזמנים צריך להילקח בחשבון וגם לא רק השאלה האם יתאים לכם אירוע שמתקיים בחוץ או דווקא במתחם סגור. שאלות חשובות נוספות הן, כמובן, גובה התקציב של האירוע, הסגנון הרצוי, האם מעוניינים בעיקר באירוח הכולל כיבוד או שמחפשים יותר מכך – אטרקציות שונות, למשל.

כאשר ברור לכם מהו בדיוק התקציב שתוכלו להקדיש לכך, בחירת המקום לאירוע תהיה לא רק נכונה יותר, אלא גם קלה יותר. בדקו מהי העלות הכוללת לפי מספר המנות ובהתאם למספר המשתתפים. כך, ניתן בקלות לסנן החוצה מקומות שנחשבים ליוקרתיים מדי או לפשוטים מדי, בהתאם לאופי האירוע, כמובן. בנוסף, אם ההיבט של כשרות חשוב לחלק מהמוזמנים או למארגן האירוע, מובן שגם לקריטריון זה יש לתת את הכבוד הראוי. ישנם מקומות בעלי כשרות רגילה, יש מקומות בעלי הקפדה על כשרות למהדרין, יש מקומות שכלל אינם כשרים ויש כאלה שבהם ישנה אפשרות לבחירה באוכל כשר, גם אם למקום אין תעודת כשרות רשמית (למשל, מקום שפשוט פועל בשבת ולכן לא יקבל את תעודת הכשרות, גם אם הוא משתמש בחומרי גלם כשרים ואינו מערבב בין חלב ובשר).

אטרקציות ואוכל לכל אירוע

רוצים מקום עם אטרקציות? אם מחפשים מקומות לאירועים קטנים שיתאימו לילדים, למשל לצורך עריכת יום הולדת, תרצו בוודאי לשקול מקום שמציע כיבוד ואטרקציות לגיל הרלוונטי. יש מקומות שבהם יציעו נקניקיה בלחמנייה לכל המשתתפים, בתוספת מוזיקה והנחייה, הפתעות שונות ופרסים. יש מקומות שיציעו בדרנים, שולחנות משחק, מתנפחים, קירות טיפוס וכיוצא בזה.

ואילו אטרקציות יציעו מקומות שבהם עורכים אירועים למבוגרים? גם במקרה זה לא חסרים מבחר ואפשרויות. יש מקומות שבהם ניתן למצוא מערכות קריוקי. יש אפשרות להזמין מקום שבו יציעו סדנאות שונות כגון סדנת בישול או סדנת מתוקים וכמובן, יש גם אפשרות להזמין הרצאות בנושאים מגוונים. את המקום כדאי לבחור גם על פי הטעם של האירוע המתוכנן. ניתן לארגן אירועים מתוקים, עם שפע קינוחים. ניתן לקיים אירועים שבהם תשולב ארוחה קלה ויוגשו חטיפים, או לחלופין – ארוחה מלאה ומרובת מנות, ואפילו סעודת שף יוקרתית.

לא להתפשר על המיקום

עד כה עברנו על מגוון דגשים חשובים עבור הפקת אירוע מוצלח, אך עתה נעצור ונציין שגם אין לזלזל במיקום מרכזי – מיקום שיאפשר לאורחים לא להוציא הרבה על הדלק ואף יימנע מהם לעמוד בפקקים.

טיפים לארגון אירועים

שבעה טיפים שיעזרו לכם לתכנן ולהוציא לפועל את האירוע שלכם:

  1. התחילו מוקדם – אין דבר כזה יותר מדי זמן לתכנון אירוע, גם כאשר מדובר מקומות לאירועים קטנים. למשל, עבור אירועים כמו ימי הולדת, כדאי לתכנן לפחות חודש מראש אבל בעדיפות על חודשיים. נסו לסגור את כל החוזים חודש שלם לפני תאריך האירוע.
  2. ערכו מסמך תכנון – התחילו עם יום האירוע וצרו רשימה עם כל מה שצריך לקרות אחורה. חלק מהתאריכים עלולים להשתנות, אך תשתמשו בזה כהתחלה עבור כל הצוות שלכם.
  3. נהלו משא ומתן עם הספקים – חשוב לנהל משא ומתן.
  4. הפרד ומשול – תן חלקים שונים מארגון האירוע לכל חבר בצוות. אם לכל אחד יש תפקיד משלו כך תהיה לו יותר אחריות להוציא לפועל את המשימה עליה הוא ממונה. כך אם לכל אחד יש חתיכה אחת מהפאזל (הכנה, הרשמה, קייטרינג) יש יותר סיכוי שהכל ייעשה.
  5. תעשו את זה חברתי – מקומות לאירועים קטנים זו הזדמנות מעולה לנצל את הנוכחות שלכם ברשתות החברתיות. השאירו דף בו האורחים ירשמו את חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שלהם. צרו האשטאג מיוחד עבור האירוע ועודדו את המוזמנים להעלות תמונות לפייסבוק ולאינסטגרם ולתייג את ההאשטאג של האירוע.
  6. תכננו תוכנית חלופית להכל! – משהו אחד יאחר, משהו אחר לא יגיע בכלל, ועוד משהו מאוד מאוד יסתבך. שימו לב מה הכי חשוב וצרו תכניות חלופיות עבור הכל!
  7. תעברו על הכל בראש לפני האירוע עצמו – כאשר מדובר בדברים כמו מקומות לאירועים קטנים או לאירועים משפחתיים, כשבועיים לפני האירוע כדאי לעבור בראש על כל דקה מהאירוע, החל מההכנות ועד לפירוק האירוע. תופתעו לראות כמה דברים קטנים תתפסו בדרך. כך תהיו מוכנים עם כל הפרטים הקטנים של האירוע.
  8. האם אתם חוגגים אירוע משפחתי, בת מצווה או בר מצווה, יום הולדת או יום נישואין,  או לחלופין האם מדובר באירוע פרטי אליו אתם צריכים מקום לאירוע עסקי? מומלץ לתכנן מראש את שלבי הוצאת ההזמנות, ארגון ועיצוב המקום, הכנת רשימת המוזיקה וכל שאר המרכיבים שיוצרים אירוע בלתי נשכח.
  9. אם אתם מפיקים כנס עסקי או מקצועי ושוכרים אולם במיוחד לשם כך, מומלץ שתקפידו על הפרטים הקטנים- גודל האולם, הקייטרינג, תפאורה, איכות השמע וסידור הכסאות.
  10. אם אתם מפיקים מסיבת סיום (למשל מסיבת סיום כיתה, תיכון, צבא, או אפילו קורסים באוניברסיטה) – ודאו את עניין הנגישות, כל המוזמנים צריכים להגיע לאולם בצורה נוחה ובזמן סביר.

חיכיתם ליום הזה הרבה זמן ועכשיו הגיע הזמן למצוא מקום המתאים לאירוע קטן. אם משהו לא יסתדר, למשל ייגמרו המשקאות או שהאורחים לא יאהבו את האוכל, זה יהיה אסון נוראי. על אחת כמה וכמה שאם אתם מחפשים אולם כנסים במרכז כדי לארגן כנס עסקי, עליכם לוודא שהכנס יהיה מוצלח מכל הבחינות (אווירה, קייטרינג, גודל), כי אנשים נוטים להעביר הלאה את חוות דעתם, שלילית או חיובית. כדי לוודא שתקבלו רק המלצות טובות, צריך ללכת עם כמה חוקים פשוטים.

למה כדאי לשים לב כאשר בוחרים מקום לאירוע קטן?

גם מסיבה קטנה מצריכה השקעה. אם אתם חוגגים יום הולדת 18 באולם או במועדון ומזמינים משפחה וחברים, אתם עדיין רוצים להשקיע, כי יום הולדת 18 חוגגים רק פעם אחת. אתם בטח שואלים את עצמכם איך מוצאים די ג'יי טוב או מעצבת פנים אם אתם לא מכירים אף אחד? כדאי לבקש המלצות מחברים ומכרים וללכת לאירועים כדי לבדוק את הסחורה. חשוב שלא תחשבו רק על עצמכם ועל השירים האהובים עליכם ביותר ועל הטעם האישי שלכם, אלא על הטעם המגוון של המגוון הרחב של האורחים שלכם. חשבו על הגילאים השונים, האוכלוסיות השונות, המוצאים השונים וסוגי המוזיקה השונים.

לסיכום, כל אירוע משפחתי הוא סיבה למסיבה וזה לא משנה אם אתם חוגגים בת מצווה גדולה ומפוארת, חגיגת בר מצווה קטנה ואינטימית, ימי הולדת על חוף הים או כנס עסקי. תכנון אירוע יכול להיות משימה מעייפת ביותר, כמו גם למצוא אולם אירועים בראשון לציון שיענה על הצרכים המדויקים שלכם. אתם הרי לא רוצים לטעות בשום דבר. לכן חשוב לפתח רשימת צ'קליסט אסטרטגית כל עוד אתם עדיין בשלבים התכנוניים ואז לדייק בפרטים מאוחר יותר. ככל שהתכנון ממשיך, תרצו שהכל יתחיל להסתדר לפני שמתחילים ממש להכין את הדברים עצמם.